نحوه خوابیدن بعد از هایفو تراپی

نحوه خوابیدن بعد از هایفو تراپی


 هایفو تراپی یکی از به روز ترین و جدید ترین متد هایی می باشد که بدون هیچ گونه عارضه ای اقدام به جوان سازی و رفع چین و چروک موجود بر روی سطح پوست می نماید. نتایج این روش در همان جلسه ی اول قابل مشاهده می باشد. اما اگر مراقبت های بعد از درمان هایفو تراپی جدی گرفته نشود ، انجام این روش درمانی اتلاف وقت است. چرا که در صورت عدم رعایت مراقبت های پس از هایفو تراپی امکان رسیدن به نتیجه ی مطلوب وجود ندارد.

 

آیا نحوه خوابیدن پس از هایفو تراپی دارای اهمیت است؟

از آن جا که بهترین دستگاه هایفو سه بعدی  تکنیکی مدرن و بدون درد ، خو نریزی ، بخیه ، زخم و برش می باشد و تنها با تاباندن اشعه فرا صوت به پوست باعث تحریک کلاژن سازی می گردد و از طرف دیگر هیچ نوع مواد خارجی شیمیایی و دیگر موارد به صورت تزریق نمی شود ، نیازی به ارائه راه کاری برای نحوه خوابیدن بعد از هایفو تراپی وجود ندارد. این افراد می توانند با خیال راحت و طبق معمول و روتین همیشگی خود استراحت کرده و نیاز به قرار دادن سر در وضعیت خاصی نمی باشد. در واقع روش هایفو تراپی علاوه بر این که جز ایمن ترین و برترین روش ها در جوان سازی پوست می باشد ، به همان میزان دارای مراقبت های بعدی کاملا راحت و روتینی می باشد که می تواند روشی مناسب به خصوص برای کارمندان و افرادی باشد که دارای مشغله زیادی هستند و امکان انجام روتین ها و مراقبت های پوستی زیادی پس از انجام روش های زیبایی را ندارند.

 

چرا نحوه خوابیدن در برخی روش های زیبایی اهمیت دارد؟

در روش های زیبایی که به تزریق یا جای گذاری مواد شیمیایی در زیر پوست می پردازند و به خصوص در تکنیک لیفت پوست با نخ ، می تواند مدل خوابیدن فرد در نوع پیشرفت درمانی وی تا حد زیادی موثر باشد. در واقع در این گونه روش ها توصیه می شود فرد به هیچ وجه بر روی صورت خود نخوابد و حتی الامکان به پهلو نیز قرار نگیرد که مواد تزریق شده امکان جا به جایی پیدا نکنند

 

آیا خواب راحت می تواند تاثیری در پیشرفت هایفوتراپی داشته باشد؟

به طور قطعی نمی توان منکر این قضیه شد که خوابیدن راحت و بدون دغدغه می تواند تا حد خیلی زیادی بر روی سلامت پوست افراد تاثیر بگذارد. خواب راحت باعث تولید کلاژن بیشتر در بدن می شود که این ماده در زیبایی و جوان سازی پوستی تاثیر زیادی دارد.  پس خوابیدن راحت می تواند باعث بهبود روند و پروسه تکمیلی هایفو تراپی نیز گردد . چرا که هدف اصلی انجام هایفو تراپی در آن است که با تحریک کلاژن سازی در لایه درم پوست ، منجر به جوان سازی پوست ، از بین بردن چین و چروک ها ، از بین رفتن لک های پوستی نیز گردد و خواب راحت و بی دغدغه نیز خود عامل مهی در تولید بیشتر کلاژن و کمک به سلامت پوست می باشد . بنابر این هر دوی آن ها در یک سو هستند و هر دو در کنار یک دیگر باعث افزایش سلامت پوستی خواهد گردید.

 

چرا نحوه خوابیدن بعد از هایفوتراپی دستورالعمل خاصی ندارد؟

شاید شنیده باشید که خوابیدن نادرست بعد از بوتاکس یا فیلر می ‌تواند عوارضی در بر داشته باشد . چرا که ممکن است ، مواد بوتاکس و یا فیلر در زیر پوست جا به جا شود. ولی در مورد هایفو تراپی این طور نیست. اشعه هایفو تراپی با عبور از سطح پوست ، لایه میانی پوست را تحریک می کند که این امر منجر به تولید کلاژن بیشتر می ‌شود. در نتیجه ایجاد فشار غیر مستقیم ( مانند خوابیدن ) تاثیر منفی بر روی پوست نخواهد داشت . و هیچ شواهدی علمی مبنی بر تاثیر وضعیت خواب بر هایفو تراپی وجود ندارد.

 

پس از هایفو پوست کمی ملتهب و حساس شده است پس بهتر است موقتا 3 فعالیت زیر را محدود کنید :

  1. دوری از دمای بالا: به دلیل حساسیت موقت پوست از رفتن به سونا و یا گرفتن دوش با آب بسیار گرم به صورت موقت پرهیز کنید.
  2. عدم استفاده از مواد شیمیایی: به صورت موقت استفاده از لایه بردارهای شیمیایی و آرایش سنگین را ترک کنید . التهاب پوست بیشتر از 1 روز طول نخواهد کشید.
  3. پرهیز از رژيم غذایی سنگین: هدف نهایی هایفو تراپی کلاژن سازی بیشتر است. گرفتن رژيم غذایی سنگین می ‌تواند بر روی پروسه کلاژن سازی تاثیر منفی بگذارد.

 

آیا خوابیدن به یک سمت بعد از هایفو صورت را نامتقارن می‌کند؟

تا کنون در هیچ جا چنین موردی مشاهده نشده است و این یک باور بسیار غلط است . چرا که هایفو تراپی یک روش غیر تهاجمی است.

 

چند ساعت پس از هایفو تراپی می ‌توان خوابید؟

به نقل از نظر پزشکان متخصص بلا فاصله بعد از هایفو تراپی می توان کارهای روزمره را انجام داد و یا خوابید.

 

آیا ماساژ صورت پس از هایفو تراپی پیشنهاد می‌شود؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعان از پزشک متخصص خود سوال می ‌کنند این است که آیا ماساژ صورت بعد از هایفو تراپی پیشنهاد می‌شود ؟

قبل از آن که به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم در شیوه‌ های زیبایی پوست مثل تزریق ژل ، فیلر و بوتاکس ، ماساژ صورت کاملاً ممنوع است. چرا که در این روش‌ ها ، یک ماده خارجی به پوست تزریق شده است و ماساژ می ‌تواند آسیب های زیادی برای پوست به همراه داشته باشد .

ولی در هایفو تراپی به دلیل آن که هیچ ماده خارجی به پوست تزریق نشده است ، می ‌توان با مشورت دکتر و به آرامی شروع به ماساژ صورت نمود. ذکر این نکته بسیار ضروری است که متخصصان عقیده دارند بهتر است ماساژ صورت بعد از هایفوتراپی را به 48 یا 72 ساعت بعد از آن موکول نمایید.

در واقع ممکن است پوست شما در فرایند هایفو تراپی  با بهترین دستگاه هایفو هفت بعدی ، با افزایش دما در لایه‌ های عمیق خود مواجه شده باشد. بنابر این اگر شما اقدام به ماساژ صورت خود نمایید ، گردش خون در این قسمت بیشتر خواهد شد. این گردش خون حرارت پوست را افزایش داده و ممکن است تحریکات پوستی را با خود به همراه آورد.

به صورت کلی شما باید بعد از انجام فرایند هایفو تراپی ، از پزشک خوو در زمینه مواردی مثل نحوه خوابیدن پس از هایفو تراپی ، ماساژ صورت ، رژیم غذایی و دارو هایی که باید مصرف کنید ، سوال بپرسید. اگر دوران نقاهت خود را تحت نظر بهترین دکتر برای هایفو تراپی سپری کرده و دستورات او را اجرا کنید ، بدون شک به نتایج بسیار خوبی در زمینه هایفو تراپی دست خواهید یافت.

 

انجام چه فعالیت هایی بعد از هایفو تراپی محدود می گردد؟

با توجه به اینکه بعد از انجام هایفو تراپی می توان بلا فاصله به انجام کارهای روتین خود پرداخت و هیچ فاصله ای در این بین وجود نخواهد  داشت ، با این حال می بایست برخی نکات مهم را پس از این تکنیک رعایت کنید تا علاوه بر این که تاثیر ان روش را سریع تر مشاهده نمایید ، مانع از بروز التهاب احتمالی بر روی پوست خود گردید.

  1. تا حد امکان از شست و شوی صورت با آب گرم و در دمای بالا خود داری کنید .
  2. از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید پرهیز نمایید.
  3. از استفاده مواد آرایشی سنگین پرهیز نمایید.
  4. اجتناب از انجام ورزش های سنگین

 

جمع بندی درباره نحوه خوابیدن بعد از هایفو تراپی

هایفو تراپی جز معدود شیوه ها برای جوان سازی و زیبا سازی پوست است که به صورت غیر تهاجمی انجام شده و ماندگاری طولانی 1 یا 2 ساله دارد. روشی ساده و آسان که حس درد در آن نخواهید داشت. البته باید به یک کلینیک حرفه ای بروید و تحت نظر یک پزشک متخصص و با تجربه باشید . علاوه بر نحوه خوابیدن پس از هایفو تراپی ، به دیگر مراقبت ها نظیر عدم نوشیدن الکل و کافیئین ، دوش نگرفتن با آب گرم وغیره هم توجه کنید تا نتیجه رضایت بخش تری برایتان داشته باشد.