چند وقت بعد از هایفو تراپی می توان بوتاکس کرد

چند وقت بعد از هایفو تراپی می توان بوتاکس کرد


 زیبایی و شادابی چهره یکی از موضوعات مهمی است که نمی ‌توان آن را نادیده گرفت. خصوصا با بالا رفتن سن ! تا کنون متد ‌های مختلفی جهت جوان ‌سازی پوست به وجود آمده است. این متد ‌ها به بهترین نحو به نیاز های افراد در زمینه زیبایی و جوان ‌سازی پوست پاسخ می ‌دهند. هایفو تراپی و بوتاکس از جمله متد ‌های پر طرفدار زیبا سازی پوست و رفع چروک ‌های صورت هستند. سوال افراد این است که آیا پس از هایفو میتوان بوتاکس کرد؟ در ادامه مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

مزایا و معایب هایفو و بوتاکس

همه متد ‌های زیبایی مثل بوتاکس و هایفو تراپی برای کاهش چین و چروک‌ های صورت و جوان سازی استفاده می‌ شوند و هدف انجام آن‌ ها مشترک است. ولی هر کدام از این روش‌ ها ویژگی ‌ها ، مزایا و معایب خاص خود را دارند که بهتر است بعد از مشاوره با دکتری مجرب تصمیم بگیرید که کدام را انجام بدهید. در ادامه این 2 متد را مقایسه کرده و مزایای هر کدام را بیشتر توضیح می ‌دهیم تا علاقه ‌مندان بتوانند تصمیم درستی را لحاظ کنند.

 

هایفوتراپی

بهترین دستگاه هایفو سه بعدی  بیشتر برای افرادی مناسب است که از شلی و افتادگی پوست رنج می‌برند. مهم ترین مزایای هایفوتراپی عبارت اند از:

  1. ماندگاری نسبتا بلند مدت
  2. غیر تهاجمی بودن
  3. عدم نیاز به بیهوشی
  4. انجام بسیار سریع
  5. عدم محدودیت سنی
  6. نداشتن عارضه جانبی درصورت انجام توسط یک پرشک ماهر و در مرکزی مجهز و مطمئن

 

بوتاکس

بوتاکس بیشتر برای اشخای مناسب است که دارای چین و چروک در صورت و بدن خود هستند . از مزایای آن می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. کم تهاجم بودن
  2. سرعت بالای انجام
  3. عدم نیاز به بیهوشی
  4. درمان مشکلاتی همانند سردرد میگرن ، تعریق شدید و غیره
  5. اما یکی از معایب آن موقتی بودن آن می باشد.

 

همان گونه که گفتیم هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و به طور قطعی نمی ‌توان گفت هایفو بهتر است یا بوتاکس. برای انتخاب روش مناسب و متناسب با پوست خود بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده و بهترین روش را تحت نظر یک پزشک با تجربه و حاذق انتخاب کنید .


ایا پس از هایفو صورت میتوان بوتاکس کرد؟

بسیاری از افراد تمایل به انجام چندین روش زیبایی به صورت هم زمان بر روی پوست خود دارند. یکی از این متد ها ، استفاده از تکنیک هایفو تراپی صورت و بوتاکس به طور هم زمان و یا انجام بوتاکس بعد از هایفو تراپی صورت می باشد. دقت داشته باشید که انجام همزمان این 2 روش یا انجام آن با فاصله زمانی کوتاه با نظر پزشک متخصص و در شرایط حاد پوستی صورت خواهد گرفت که بعضا عوارض خاص خود را دارا است.

 

چند وقت بعد از هایفو تراپی می توان بوتاکس کرد؟

شما می ‌توانید پس از گذشت 2 یا 3 ماه بعد از هایفو تراپی ، به انجام بوتاکس پوست خود بپردازید و مانعی برای آن وجود نخواهد داشت. هر چه فاصله زمانی بین انجام این 2 روش بیشتر باشد ، خطرات و عوارض هم زمانی آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

 

فاصله هایفو تراپی و بوتاکس در افراد مختلف چقدر است؟

در بین اشخاص مختلف با توجه به آناتومی بدن ، نوع و برند بوتاکس انتخابی و غیره فاصله بین هایفو تراپی و بوتاکس متفاوت است. ممکن است با توجه به شرایط خاص شما فاصله بین این دو کار کم تر یا بیشتر شود . پس اکیدا توصیه می کنیم حتما در این خصوص با دکتر مربوطه مشورت نمایید .

 

هایفو تراپی یا بوتاکس ، کدام بهتر است ؟

استفاده از بهترین دستگاه هایفو هفت بعدی به عنوان یکی از نوین ترین شیوه ها جهت رفع مشکلات و از بین بردن چین و چروک پوست می باشد که جهت انجام این درمان از امواج فرا صوت پر توان استفاده می گردد  .
به کمک این امواج به رفع چین و چروک ، کشیده و سفت شدن پوست کمک شایانی می گردد  .
همین طور به کمک این روش درمانی می توان از افتادگی و شل شدگی پوست خود داری کرد و پیری پوست را به تعویق انداخت یکی دیگر از متد هایی که جهت رفع مشکلات پوست و چین و چروک از آن استفاده می گردد انجام تزریق بوتاکس می باشد  .
جهت تزریق بوتاکس از سمی به نام ماده بوتولینیوم استفاده می گردد که علاوه بر کاربرد های زیبایی دارای خواص درمانی متعددی نیز می باشد .

به طور کلی می‌ توان گفت که انجام تزریق بوتاکس به جوان سازی پوست کمک زیادی می ‌کند و تنها به کمک 1 سوزن بسیار ظریف تزریق در پوست انجام می گیرد .
ماده ای که جهت انجام درمان به پوست تزریق می شود باعث می گردد تا عضلات فلج و یا ضعیف شوند. زیرا  عضلات باعث ایجاد چین و چروک می ‌شوند و با انجام این تزریق از بروز چین و چروک خود داری می گردد.

 

آیا هایفو اثر بوتاکس را از بین می‌برد؟

با توجه به تعریف ‌هایی که از 2 روش درمان زیبایی هایفو تراپی و بوتاکس و هم چنین عوارض آن‌ ها داشتیم ، به گفته متخصصان پوست، در صورتی که قبلاً بوتاکس انجام داده باشید، هم چنان می‌توانید تحت درمان با هایفو تراپی نیز قرار بگیرید . با این وجود توصیه می ‌شود که تزریق بوتاکس را حد اقل 1 تا 2 هفته قبل از درمان هایفو تراپی انجام بدهید .

 

بالاخره کدام روش بهتر است هایفو تراپی یا بوتاکس؟

استفاده از هریک از این شیوه ‌ها برای افراد خاصی مفید است و به طور قطع نمی ‌توان گفت که کدام‌ یک روش بهتری است . با این وجود بررسی‌ ها نشان داده است که در حالت عمومی هایفو تراپی نتایج بهتری نسبت به بوتاکس داشته و کم‌ خطرتر می باشد . به طور کلی برای افرادی که دچار افتادگی ‌های شدید در نواحی مختلف صورت هستند ، پوستشان شل شده است ، چین و چروک‌ های بسیار عمیقی دارند و مدت زیادی در معرض اشعه ‌های مضر خورشید قرار گرفته‌ اند ، استفاده از هایفو تراپی بسیار موثرتر است. همچنین برای افراد جوانی که به فکر علاج چین و چروک پیش از وقوع هستند ، هایفو تراپی روش مناسب ‌تری است.

تزریق بوتاکس معمولا برای درمان و از بین بردن چین و چروک ‌های ریز و نه چندان عمیق ، افتادگی‌های جزئی در نواحی پلک و لب ‌ها ، خطوط لبخند ، پیشانی و اخم و برجسته کردن برخی نواحی صورت استفاده می ‌شود . همچنین در افراد مسن‌ تر تزریق بوتاکس موثر تر بوده و نتایج  بهتری را نشان داده است.

 

برای تعیین فاصله هایفو و بوتاکس اکیدا توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید . زیرا با توجه به بیماری ‌های پیش زمینه ‌ای شما و یا شرایط خاص ‌تان و درمان ‌هایی که انجام داده ‌اید ممکن است شرایط شما کاملا متفاوت باشد . همچنین کلینیک‌ پوست و مو و یا دکتر متخصص می ‌تواند با توجه به شرایط و نیاز ‌های شما فاصله کم تر و یا بیشتری برای انجام درمان در نظر بگیرد . در انتها از شما درخواست می ‌کنیم تجربیات خود از انجام این درمان‌ ها را با ما در میان بگذارید.