ایا بعد از هایفو تراپی داروی خاصی باید مصرف کرد؟

ایا بعد از هایفو تراپی داروی خاصی باید مصرف کرد؟


 بهترین مزیت پیش کسانی که به دنبال استفاده از روش هایفو تراپی برای کاهش مشکلات و عوارض پوستی خود ؛ به خصوص کاهش چین و چروک ها و افتادگی پوست، اقدام می ‌کنند ؛ ایمن و کم عارضه بودن این روش است. معمولا بعد از انجام هایفو تراپی نیاز به اقدامات خاص و پیچیده ای نمی باشد و فرد می تواند بلا فاصله به انجام کارهای روتین خود بپردازد و نیاز به کنترل دارویی نیز بعد از آن وجود ندارد ، ولی اکثر پزشکان پوست توصیه میکنند برای تسریع در تاثیر گذاری هایفو تراپی در کاهش مشکلات پوستی ، بهتر است از قرص کلاژن ساز استفاده شود. قرص کلاژن ساز بعد از استفاده از بهترین دستگاه هایفو سه بعدی میتواند روند دوره درمانی را کاهش بخشد و فرد سریع تر نتیجه دل خواه هایفو را شاهد باشد.

 

بهترین زمان مصرف قرص کلاژن بعد از هایفو چه زمان می باشد؟

از نظر زمانی محدودیتی برای مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن وجود ندارد. شما در هر تایمی از روز می‌ توانید قرص کلاژن را مورد مصرف قرار دهید. ولی در درجه نخست بهتر است در این زمینه نظر دکتر را بپرسید یا دستور روی جلد مکملی را که خریداری کرده‌اید ، مطالعه کرده و طبق آن پیش بروید. امکان دارد توصیه شود که قرص کلاژن روزانه ۱ بار تا ۳ بار در روز استفاده بشود.

در برخی منابع آمده است که بهترین زمان مصرف قرص کلاژن زمانی است که معده شما خالی بوده و هنوز وعده غذایی خود را میل نکرده ‌اید. بر اساس بعضی تحقیقات می ‌توان گفت که اسید معده امکان دارد اثری منفی در جذب کلاژن داشته باشد. از این رو پیشنهاد می‌ شود این محصول را با معده خالی بخورید. البته در زمان‌ های دیگر نیز اصولا مشکلی به وجود نمی ‌آید. به موارد زیر حتما دقت فرمایید :

 

مصرف قرص کلاژن به همراه با وعده‌های غذایی مهم می باشد

ذکر کردیم که بهترین زمان مصرف قرص کلاژن آن چنان که در خیلی از منابع قید شده است ، با معده خالی است. ولی در این صورت در موارد کمی ناراحتی‌ های معده مثل مشکلات گوارشی و افزایش گاز معده بوجود می‌ آید. در این مورد هیچ اشکالی وجود ندارد که قرص کلاژن خود را در کنار وعده‌ های غذایی صرف کنید. در کنار صبحانه ، ناهار یا شام می‌توانید قرص کلاژن را بخورید.

 

نحوه مصرف قرص کلاژن چگونه است؟

در بازار نمونه‌ های بسیار زیادی از پودر کلاژن وجود دارد که بسیار محبوب هستند. به خاطر استفاده از قرص کلاژن می ‌توانید آن را به نوشیدنی ‌های مورد علاقه خود مثل اسموتی ، شیر یا آب میوه افزوده و میل بفرمایید. یک راه دیگر نیز این است که آن را در ماست یا دیگر غذاهای آبکی مثل سوپ ریخته و مورد مصرف قرار دهید.

 

مزایای قرص کلاژن ساز بعد از هایفو

کلاژن ساز به‌ صورت قرص ، پودر و ساشه ( کلاژن مایع ) تولید می‌ شود که از نظر دز ، جذب ، بو و نحوه‌ ی مصرف با یک دیگر تفاوت دارند. از جمله مهم ‌ترین مزایای قرص کلاژن ساز بعد از هر جلسه هایفو با بهترین دستگاه هایفو هفت بعدی   می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. جوان سازی ، شادابی و نشاط پوست
  2. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  3. بهبود و درمان جای جوش
  4. کاهش چین و چروک پوست
  5. درمان لک‌ های پوستی
  6. کاهش طول دوره درمان
  7. حفظ رطوبت پوست

در نظر داشته باشید که دز مصرفی قرص کلاژن پس از هایفو تراپی ممکن است نسبت به سن شما متغیر باشد. هم چنین در نظر داشته باشید که مواد تشکیل دهنده ، نوع و حجم املاح موجود در این قرص‌ ها با یک دیگر متفاوت می ‌باشد ولی ترکیب اصلی تمامی آن ها شامل کلاژن هیدرو لیز می‌باشد.

 

عوارض مصرف قرص کلاژن بعد از هایفو تراپی

همان گونه که گفته شد ؛ قرص کلاژن پس از هایفو تراپی دارای عوارض و محدودیت ‌های خاصی نیست ، ولی با این وجود در اشخاص مختلف و با توجه به آلرژی ‌های متنوع اشخاص امکان دارد برخی عوارض زیر مشاهده شود :

  1. احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک , مانند خارش یا قرمزی در پوست ، به واسطه استفاده از کلاژن سازهای غیر حیوانی
  2. احتمال بروز بعضی مشکلات گوارشی ؛ مانند حالت تهوع و اسهال که با تغییر در مصرف این قرص‌ ها معمولا بر طرف می‌شوند.

قرص کلاژن یکی از کم عارضه‌ ترین مکمل‌های غذایی به حساب می‌آید ولی به صورت کلی می ‌تواند مشکلاتی را نیز برای شما رقم بزند از جمله عوارض قرص کلاژن بعد از هایفو تراپی می‌ توان به افزایش میزان تولید کلسیم در بدن اشاره کرد. با توجه به اینکه قرص کلاژن ساز یکی از منابع قوی تأمین کلسیم نیز به حساب می ‌آید ممکن است در بعضی از اشخاص تاثیراتی مثل حالت تهوع ، معده درد ، ریتم نامنظم قلب ، خستگی بیش‌ازاندازه ، سنگ کلیه ، مشکلات کبد و ... را به دنبال داشته باشد.

واکنش‌ های آلرژِیک نیز یکی دیگر از عوارض احتمالی قرص ‌های کلاژن ساز می ‌باشد. اصولا برای تولید این قرص از منابع دریایی استفاده می ‌شود ، به همین علت ممکن است زمان مصرف این محصول بوی ناخوشایندی حس کنید ، در این مورد پیشنهاد می ‌کنیم مصرف قرص را جایگزین پودر کلاژن کنید.

مصرف این دارو ممکن است برای افرادی که به ماهی یا منابع دریایی دیگر حساسیت داشته باشند ، آلرژی ‌زا باشد. منظور از آلرژیک بودن این قرص امکان بروز قرمزی در پوست به همراه خارش بیش ‌از اندازه می‌ باشد. البته این اتفاق بسیار نادر است و تنها ممکن است در افرادی که به ماهی یا تخم‌ مرغ حساسیت دارند ، بروز داده شود.

 

3 مورد از بهترین انواع قرص کلاژن ساز بعد از هایفو تراپی

قرص های کلاژن ساز پس از هایفو تراپی انواع متفاوتی دارند و هرکدام دارای دز ویژه و یا ترکیبات و املاح متنوعی است که دکتر با توجه به وضعیت فرد زیبا جو به تجویز هر یک اقدام می کند ، ولی پرکاربرد ترین انواع قرص های کلاژن ساز که تاثیرات ویژه ای در تسریع تاثیرات هایفو تراپی دارد ، شامل موارد زیر می باشد :

 

قرص کلاژن بوستر

قرص کلاژن Reserveage Ultra Collagen Booster از ترکیب غضروف سینه مرغ هیدرو لیز شده و هیالورونیک اسید ، کندوروتین سولفات و سایر املاح موثر در باز سازی و جوان سازی پوست تشکیل شده است. این نوع قرص کلاژن دارای عصاره انار و مارچوبه برای افزایش خاصیت الاستیسیته پوست و همین طور حاوی برترین آنتی اکسیدان های طبیعی برای افزایش شادابی پوست است. نکته مهم در این نوع قرص آن است که فاقد آلرژن ها است و معمولا پزشکان به تمامی بیمارانی که هایفو تراپی انجام داده اند ، توصیه می ‌کنند.

 

قرص یوروویتال

یوروویتال ، کپسول هیالورون سائور ، پلاس کلاژن و بیوتین که علاوه بر کلاژن هیدرولیز شده ، دارای مقادیر زیادی هیالورونیک اسید ، ویتامین سی و بیوتین است که در تحکیم و زیبایی پوستی نقش مهمی ایفا می ‌کند. این نوع کپسول علاوه بر زیبایی پوستی و کلاژن سازی در جهت لیفت و کاهش چین و چروک ها در زیبایی و استحکام مو و ناخن نیز تاثیر خیلی زیادی دارد . توصیه می شود که از این نوع کپسول روزانه 1 واحد در کنار مصرف وعده های غذایی میل شود تا خاصیت و تاثیر گذاری آن به حداکثر میزان خود برسد. دقت داشته باشید که میزان مصرف این نوع قرص حتما تحت نظر پزشک متخصص باشد ، تا دچار عوارض بعد از آن ؛ همچون عوارض گوارشی نگردید.

 

قرص ایکس مارت

قرص رویال کلاژن x-mart از انواع بهترین قرص های کلاژن ساز پس از هایفو تراپی است که علاوه بر کلاژن هیدرو لیز شده دارای مقادیری هیالورونیک اسید برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و هیدراته کردن آن است. معمولا بهتر است در طول زمان مصرف این دارو ، 1 یا 2 واحد با توجه به سن و میزان مشکلات پوستی همراه با غذا مصرف بشود.

 

نکات مهم حین مصرف قرص کلاژن ساز بعد از هایفو تراپی

  1. به هیچ وجه بعد از انجام هایفو تراپی ، به مصرف خود سرانه قرص کلاژن ساز پس از هایفو تراپی روی نیاورید.
  2. در صورت تجویز دکتر متخصص مبنی بر مصرف قرص کلاژن ساز ، حتما دز مصرفی و نحوه استفاده از آن را جویا شوید.
  3. قرص های کلاژن ساز به علت ترکیبات متنوعی که دارد ، دارای دز های مصرفی مختلفی هستند. بعضی از آن ها روزانه یک واحد و برخی روزانه 2 واحد باید مصرف گردند.
  4. از مصرف بیش از حد قرص کلاژن ساز ، به دلیل امکان رسوب کلسیم در بدن خود داری نمایید.
  5. در صورت ایجاد آلرژی و حساسیت به قرص کلاژن ساز، با دکتر خود مشورت کنید تا از انواع ترکیبات دیگر کلاژن ساز برای شما تجویز نماید.
  6. بهتر است قرص کلاژن ساز را بعد از صرف وعده های غذایی میل کنید.

 

در این مقاله تلاش کرده ایم شما را با مصرف قرص کلاژن پس از هایفو تراپی و اثرات آن آشنا کنیم . مصرف قرص کلاژن ساز بعد از هایفو تراپی می تواند در تسریع و بهبود عملکرد و نتیجه هایفو تاثیر گذار باشد.