ایا بعد از هایفو تراپی می توانم صورتم را وکس کنم؟

ایا بعد از هایفو تراپی می توانم صورتم را وکس کنم؟


 هایفو تراپی متد موثر و جدیدی است که با استفاده از امواج اولتراسوند در بافت زیر پوست منجر به ترشح و تولید کلاژن شده و باعث کاهش افتادگی پوست می‌شود. این فرآیند کاملا غیر تهاجمی است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. از این درمان جهت کاهش ظاهر چین و چروک های پوست نیز بهره می برند. یکی از پر اهمیت ترین موضوعات در درمان ، مراقبت های بعد از هایفو تراپی می باشد که ذهن بسیاری از اشخاص را به خودش مشغول کرده است . اگر شما نیز سوالات زیادی در این زمینه دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

مراقبت‌ های بعد از هایفوتراپی صورت چیست؟

به صورت کلی افرادی که تحت عمل هایفو تراپی قرار می گیرند باید برای جلوگیری از عوارض احتمالی و بیشترین بهره درمانی یک سری نکات را رعایت کنند. از جمله این نکات می توان به نوشیدن آب زیاد ، دوری از نور خورشید و اشعه های یو وی ، عدم ماساژ پوست صورت ، عدم استحمام با آب داغ ، عدم استعمال سیگار اشاره کرد. در موارد زیر به بررسی این موارد کامل تر می پردازیم :

 

نوشیدنی‌ های کافئین ‌دار و الکلی به هیچ وجه مصرف نکنید

محدودیت مصرف نوشیدنی ‌های کافئین ‌دار و نوشیدنی ‌های الکلی در مورد روش ‌های جوان سازی پوست با جراحی خیلی مهم ‌تر است ؛ ولی در روش ‌های غیر جراحی هم اهمیت زیادی دارد. معمولاً توصیه می‌شود که حداقل تا ۲ روز پس از هایفو تراپی از مصرف این مواد جدا خود داری کنید ؛ ولی هرچه بیشتر پرهیز کنید ، احتمال موفقیت هایفو تراپی نیز بیشتر می‌شود. الکل و کافئین باعث درگیر شدن کبد می ‌شوند. در واقع کبد شما به جای این که پس از هایفو تراپی به حذف سلول ‌های چربی غیر فعال شده بپردازد ، درگیر سم‌ زدایی و دفع این مواد می ‌شود.

 

حتما کرم ترمیم کننده پس از هایفو تراپی بزنید

همان گونه که اشاره کردیم سطح پوست با بهترین دستگاه هایفو سه بعدی  آسیب نمی‌بیند در نتیجه نیازی به استفاده از کرم ترمیم کننده پس از هایفو تراپی نخواهد بود . به علت التهاب و قرمزی پوست بعد از هایفو تراپی بهتر است چند روز از کرم‌ های ضد آفتاب استفاده کنید. دقت کنید به دلیل اینکه پوست شما حساس شده است به صورت موقت از کرم‌ های لایه بردار و یا آرایش ‌های سنگین اجتناب کنید. در بعضی موارد مثل پوست‌ های حساس ممکن است پزشک کرم ترمیم کننده پس از هایفو تراپی را تجویز کند ( ترمیم کننده‌ های معمولی ) .

 

انجام ندادن وکس بعد از هایفو تراپی

در خصوص وکس بعد از هایفو تراپی باید به شما بگویم که بهتر است تا 3 روز از انجام دادن وکس صورت و یا اپیلاسیون خود داری کنید چون این 2 روش علاوه بر آن که باعث از بین رفتن مو ها می شوند تاثیر مستقیمی بر تحریک سلول های پوست دارند و می توانند اثر هایفو تراپی را بعد از انجام آن کاهش دهند . پس وکس اپیلاسیون ، بند انداختن ، استفاده از موچین یا کرم های موبر از 3 روز بعد از هایفو تراپی قابل انجام هستند .

 

حمام آب گرم ، جکوزی و موارد مشابه را فراموش کنید

البته این توصیه به این معنی نیست که شما نباید حمام بروید یا با آب یخ دوش بگیرید. صرفاً از قرار گرفتن در معرض آب گرم پرهیز کنید و با آب خنک ‌تری دوش بگیرید. جکوزی و همچنین هوای داغ سونای خشک و سونای بخار هم اثراتی مشابه حمام آب گرم خواهند داشت. حمام‌ های طولانی با آب گرم می ‌تواند باعث شسته‌ شدن چربی ‌های طبیعی پوست شود. در سمت مقابل حمام آب خنک یا آب ولرم می‌تواند باعث افزایش سرعت بهبودی و پیشگیری از التهاب و آسیب پوستی شود . در زمان شست و شوی صورت نیز از آب گرم استفاده نکنید .

 

نوشیدن آب بیشتر را فراموش نکنید

یکی از متد های مراقبت بعد از هایفو تراپی ، نوشیدن آب زیاد یا به طور کلی دیگر مایعات سالم‌ مانند آب میوه و سبزیجات ، چرا که بدن و پوست با داشتن آب کافی تولید کلاژن در بدن را افزایش می دهند و به بهبود شما کمک می کند . به نفع شما است که بدن را هیدراته نگه دارید ، بنابر این تا جایی که ممکن است آب بنوشید .

توجه داشته باشید که خوردن قهوه و چای نه تنها کمکی به بهبود پوست شما نخواهد کرد ، بلکه خشکی پوست را نیز افزایش خواهد داد . کافئین موجود در چای و قهوه آب موجود در پوست را به خود جذب کرده و در نتیجه پوست صورت را خشک می‌ کند .

 

مصرف قرص کلاژن بعد از هایفو تراپی

درباره مصرف قرص کلاژن پس از هایفو تراپی باید متذکر شویم که به هیچ وجه پس از انجام هایفو تراپی ، به مصرف خود سرانه قرص کلاژن ساز روی نیاورید . در صورت تجویز دکتر متخصص مبنی بر مصرف قرص کلاژن ساز ، حتما دز مصرفی و نحوه استفاده آن را از خود شخص دکتر بپرسید .

 

پوست خود را نخراشید 

در صورت خارش پوست ممکن است وسوسه شوید که پوستتان را بخارانید و آن را خراش دهید ، ولی باید همیشه در برابر این وسوسه مقاومت بکنید . از این گذشته ، پس از یک درمان غیر تهاجمی یا یک جراحی زیبایی پوست ، پوست شما برای مدتی حساس ‌تر خواهد بود و در صورت خراشیدن آن ، خطر آسیب رساندن و زخم شدن پوست وجود دارد . اگر پوسته هایی روی پوستتان ایجاد شود ، بهتر است اجازه بدهید که خودشان به طور طبیعی بریزند و به این صورت از ایجاد زخم‌ های بزرگ ، جای زخم و خطر عفونت جلو گیری می ‌شود.

 

حتما از پوستتان در برابر آفتاب و اشعه UV مراقبت کنید

به طور کلی متخصصان توصیه می کنند 4 تا 6 هفته پس از هایفو تراپی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید .  در صورت ضرورت می  توانید با استفاده از کرم های ضد آفتاب و گذاشتن کلاه و نقاب از برخورد مستقیم آفتاب با پوست صورت خود داری کنید. این کار باعث می شود تا دچار عوارض جانبی همچون هایپر پیگمنتیشن نشوید.

دقت داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه فرا بنفش یا UV محافظت می کند. کرم های ضد آفتاب مقاوم به آب با  SPF  بالا تر از 30 ، بهترین انتخاب هستند. حتماً از کرم های با کیفیت و با برند های معتبر استفاده کنید تا پوستتان لک نشود.

 

استفاده از کمپرس آب سرد را جدی بگیرید

یکی از مراقبت ‌های بعد از هایفو تراپی این است که برای کاهش تورم پوست صورت از کمپرس یخ یا آب سرد بر روی ناحیه تحت درمان استفاده کنید و بعد از هایفو تراپی صورت خود را با آب سرد بشویید و تمیز کنید .

 

نکات تکمیلی برای مراقبت‌ های بعد از هایفو تراپی صورت چیست؟

  1. از مراقبت ‌های بعد از هایفو تراپی استفاده از کلاژن ساز‌ها مثل گوشت قرمز روی استخوان‌ ها ، برگ های سبز تیره سبزیجات ، میوه و سبزیجات قرمز ، مرکبات و همین طور قرص‌های ویتامین سی و خوراکی‌ هایی که شامل این ویتامین می ‌باشند می ‌تواند بسیار موثر باشند. پس از جلسه درمانی نیازی به مصرف مسکن ندارید.
  2. بلا فاصله بعد از اتمام جلسه می توانید آرایش کنید . ولی بهتر است حداقل تا 24 ساعت منتظر بمانید. البته باید از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی که ممکن است پوست را تحریک کنند ، خود داری کنید.
  3. همان طور که پیش تر گفتیم وکس ، اپیلاسیون ، بند انداختن ، استفاده از موچین یا کرم های موبر از 3 روز بعد از هایفو تراپی قابل انجام هستند.
  4. اگر محصولات مراقبتی خاصی برای پوست خود مصرف می کنید ، می توانید 1 الی 2 روز بعد از جلسه درمانی ، مراقبت های خود را از سر بگیرید. بهتر است در روز قبل و بعد هایفو تراپی ، تنها از پاک کننده ها و کرم های مرطوب کننده ملایم استفاده نمایید.
  5. سایر روش ها و درمان ها جوان سازی همچون لایه برداری از پوست ، تزریق بوتاکس و تزریق ژل از 1 هفته بعد از جلسه درمانی قابل انجام هستند.
  6. یکی از مراقبت ‌های بعد از هایفو تراپی این است که سعی کنید از ورزش ‌هایی که سبب تعریق و بالارفتن ضربان قلب شما می‌ شود طی روز های اولیه پس از درمان خود داری کنید.

 

مراقبت های پس از هایفو تراپی صورت به اندازه خود فرآیند درمان اهمیت دارند. هر چند انجام هایفو تراپی تاثیر زیادی در جوان سازی پوست دارد ، ولی برخی افراد بهره کافی از آن را نمی برند. یکی از دلایل این موضوع نیز اهمیت ندادن به مراقبت بعد هایفو تراپی صورت است . اشخاص باید بردن بهره بیشتر از مزایای بهترین  دستگاه هایفو هفت بعدی ، اقدامات و مراقبت های بعد از هایفو تراپی را جدی بگیرند.