آیا تاثیرات هایفو دائمی است؟

آیا تاثیرات هایفو دائمی است؟


 افراد می‌توانند چند ماه بعد از هایفوتراپی نتایج را ببینند، بدون اینکه عوارضی مانند جراحی داشته‌باشد. بعد از هایفوتراپی، کمی احساس توپر شدن می‌کنید، اما بهترین نتایج طی ۲-۳ماه آشکار خواهدشد. بدنتان تا ۶ماه بعد از شروع درمان به تولید کلاژن ادامه‌ خواهداد.

 

ماندگاری هایفوتراپی

ماندگاری و دوام هایفوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مربوط به نوع پوست هر شخص و سرعت فرایند پیری در پوست می­ باشند. به طور کلی اثر هایفوتراپی طولانی مدت است زیرا باعث افزایش ساخت کلاژن توسط پوست می­ شود. اما روند پیری در اثرگذاری هایفو دخیل است و این باعث می­ شود که اثرات قابل مشاهده ­ی هایفو تا حدود ۳ سال دوام داشته باشند. می­ توان گفت که هایفوتراپی تا مدت زیادی روند پیری را بسیار کندتر می ­کند و شل شدن پوست را به تعویق می ­اندازد.

در صورت صحیح انجام نشدن هایفو تراپی، رعایت نکردن مراقبت ­های بعد از آن یا شرایط خاص پوست هر فرد، ممکن است تأثیرگذاری هایفو تا نزدیک ۶ماه کاهش یابد. هر چقدر چین و چروک های پوستی در افراد بیشتر باشد. هایفو  ممکن است نتایج بسیار موثری را در این افراد ایجاد نکند. به همین دلیل برای اقدام به هایفوتراپی در مراحل اولیه چین و چروک های پوستی می توانید اقدام کنید تا در کمترین زمان درمان این چین و چروک ها انجام شود.

 

ماندگاری نتایج هایفو

برای ماندگاری نتایج، پیشنهاد ما این است که در سال اول، دو جلسه به فاصله‌ی شش ماه از هم، هایفو (HIFU) انجام‌دهید. سپس می‌توانید برای ماندگارشدن نتایج، سالی یکبار این درمان را انجام‌دهید. برای نواحی دارای مشکل بیشتر، یک جلسه اضافه‌تر، 3ماه بعد از درمان اول، لازم‌دارید.

اگر می‌خواهید نتیجه‌ی فوری بگیرید، می‌توانید هایفوگلو (Glow HIFU) ما را امتحان‌کنید. این روش، یک مینی‌هایفو است که تا عمق 1.5میلی‌متری لایه‌ی اپیدرم نفوذمی‌کند. این روش را می‌توان بیشتر از هایفو معمولی لیفت صورت و گردن تکرار کرد و تولید کلاژن را افزایش داد. این روش را می‌توان یک درمان ترکیبی در نظرگرفت؛ زیرا وقتی با مراقبت‌ها و محصولات دیگر بعد از درمان همراه‌می‌شود، نتایج فوق‌العاده‌ای خواهدداشت.

 

تاثیرات هایفو پس از چه مدت نمایان می‌شود؟

پس از اتمام جلسات درمان با هایفو، احتمالا بعضی از تاثیرات اولیه را مشاهده می‌کنید. اما از آنجایی که بدن کلاژن را به صورت طبیعی بازسازی می‌کند نتایج نهایی پس از ۳-۲ ماه به دست می‌آیند.

 

آیا هایفو (HIFU) دائمی است؟

بهترین دستگاه هایفو هفت بعدی برای لیفت صورت دائمی است و به عوامل طبیعی در شما، یعنی افزایش سن و کارکرد بدنتان بستگی‌دارد، چون مانند فیلر نیست. باعث تحریک پوست و عضلاتتان برای تولید کلاژن و الاستین می‌شود و دائمی خواهدبود. البته روند طبیعی افزایش سن ادامه دارد.

هایفو (HIFU)، درمان دائمی برای ازبین‌بردن چربی است. بااستفاده از گرما، سلول‌های چربی را در محل مدنظر، مانند شکم یا ران‌ها، ازبین‌می‌برد. نه تنها چربی را ازبین‌می‌برد، بلکه باعث افزایش تولید کلاژن نیز می‌شود که منجربه سفت‌شدن و محکم‌ترشدن پوست خواهدشد.

 

مراقبت‌های بعد از هایفو (HIFU) برای افزایش دوام اثرات هایفو

افرادی که پوستشان را با هایفو (HIFU) درمان کرده‌اند، باید بدانند که بعد از درمان چگونه از پوست و بدن خود مراقبت‌کنند تا از بروز عوارض جانبی و مشکلاتی که باعث کم‌شدن تأثیر درمان خواهدشد، جلوگیری کنند.

همچنین برای افزایش میزان موفقیت، باید این موارد را رعایت‌کرد؛ پس نگاهی می‌اندازیم به مواردی که افرادی که تحت درمان با هایفو (HIFU) قرارگرفته‌اند باید به‌شدت رعایت‌کنند. این موارد برای این است که کسی بخواهد بیشترین نتیجه را از درمان خود بگیرد.

۱.اجتناب از نور خورشید

بعد از درمان پوست با هایفو (HIFU)، تا چند هفته باید در برابر سرما و نور خورشید، مراقب خود باشید. دلیل این امر این است که اجتناب از نور خورشید باعث جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون و کاهش احتمال آفتاب‌سوختگی و آسیب پوستی خواهدشد.

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نیز توصیه‌می‌شود؛ زیرا باعث جلوگیری از رسیدن اشعه‌ی فرابنفش (UV) خورشید به پوست می‌شود. این روند باید تا زمان کامل‌شدن سفتی پوست، ادامه داشته‌باشد.

۲.الکل مصرف نکنید.

از کبدتان زیاد کار نکشید. بعد از درمان نباید الکل بنوشید. الکل باعث می‌شود کبدتان بیشتر کار کند. بعد از درمان، کبدتان باید چربی‌های غیرفعال را تجزیه‌کند. مصرف الکل باعث می‌شود کبد علاوه‌بر تجزیه‌ی چربی‌های غیرفعال، مجبورشود الکل را نیز تجزیه‌کند.

علاوه‌براین‌که الکل باعث فعالیت اضافی کبد می‌شود، باعث کاهش غلظت خون نیز می‌شود. مشکلی که با کم‌شدن غلظت خون ایجادمی‌شود، خونریزی زیاد است، چون سرعت لخته‌شدن خون کاهش می‌یابد. به هرقیمتی شده، الکل ننوشید.

۳.پوستتان را نخارانید و نخراشید.

درست است که مانند خاراندن بدن در زمان خارش، راحت است، اما بعد از درمان پوست خود را نخارانید و نخراشید. در این زمان، پوست شما خیلی حساس است و خاراندن آن، باعث می‌شود در معرض آسیب پوستی قرارگیرید.

اگر اسکار دارید، باید صبر کنید تا دلمه‌ی آن خودبه‌خود کنده‌شود. کندن آن‌ها باعث زخم بزرگ خواهدشد که ممکن‌است باعث عفونت نیز شود. بعد از درمان پوست خود را نخارانید و نخراشید.

۴.آب بیشتری بنوشید.

می‌دانیم که آب مایه‌ی حیات است؛ پس بعد از درمان هایفو (HIFU)، باید نوشیدنی موردعلاقه‌ی شما، آب باشد. آب باید در صدر لیست نوشیدنی‌های شما باشد. همچنین آب با افزایش میزان تولید کلاژن در بدن، باعث سرعت بخشیدن به روند بهبودی شما خواهدشد. به نفعتان است که بدنتان را هیدراته نگه‌دارید؛ پس تا می‌توانید آب بنوشید.

۵.دوش گرم نگیرید.

در زمان حمام‌کردن، از آب سرد استفاده‌کنید، چون باعث می‌شود چربی طبیعی پوست حفظ‌شده و پوست آزرده نشود. اگر حتماً می‌خواهید دوش گرم بگیرید، از آب ولرم استفاده‌کنید، چون باعث تسریع بهبودی پوست شما خواهدشد. هرگز با آب داغ حمام نکنید، حتی اگر عادت دارید. حداقل تا بعد از درمان باید این مورد را رعایت‌کنید.

 

نتایجی که بعد از هایفوتراپی قابل مشاهده است، چگونه است؟

همان طور که گفته شد، پوست های شل و افتاده در سطح خود دیگر کلاژن مورد نیاز برای ایجاد لطافت و سفتی پوست را تولید نمی­کنند، بهترین دستگاه هایفو سه بعدی با فرستادن امواج صوتی به عمق پوست، باعث گرم شدن بافت های پوستی در آن مناطق می شود و وقتی این سلول ها به گرمای مورد نظر خود برسند دچار آسیب سلولی می شوند که می­تواند به تحریک سلول ها کمک کند تا بتوانند کلاژن مورد نیاز پوست را دوباره تامین کند.

 با انجام هایفوتراپی می توانید نتایج زیر را در خود مشاهده کنید.

  • سفت شدن پوست در نواحی مختلفی از بدن
  • کشیدگی و لیفت در گونه ها، ابرو و پلک ها
  • کانتورینگ فک
  • سفت شدن ساختار پوست صورت
  • صاف و لطیف شدن پوست