تزریق ژل های جوانساز بهتر است یا هایفو؟

تزریق ژل های جوانساز بهتر است یا هایفو؟


 بسیاری از افراد به هر دلیلی مانند مصرف داروهای خاص یا افزایش سن دچار مشکلات ‌پوستی، همچون شل‌شدگی پوست، افتادگی، بروز چین‌وچروک ‌و… شده‌اند. مشخصا مشکلات پوستی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس انسان دارد. امروزه با پیشرفت صنعت پزشکی و ورود تکنولوژی به این صنعت، هر ساله روش‌های جدیدی جهت درمان مشکلات مختلف معرفی می‌شود. مشکلات پوستی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. 

 

هایفوتراپی و جوانسازی

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی جهت جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از امواج فراصوت با شدت بسیار بالا با مشکلات پوستی شما مبارزه کرده و آن‌ها را برطرف می‌کند.در این روش با بهترین دستگاه هایفو سه بعدی  امواج فراصوت یا اولتراسونیک با ایجاد یک گرمای مرکزی در نقطه تابش این وظیفه را انجام می‌دهند و در طی این فرایند، گرما باعث از بین بردن کلاژن‌های قدیمی شده و با بازسازی آن‌ها به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. علاوه بر جوان‌سازی پوست از این روش برای سفت کردن پوست بدن، لیفت صورت، لاغر کردن برخی اندام‌ها و از بین بردن چین‌وچروک‌های نیز استفاده می‌کنند.

 

تزریق ژل و جوانسازی

تزریق ژل به زیر پوست، یکی دیگر از روش‌های جوان‌سازی است که بدون نیاز به جراحی جهت رفع چین‌وچروک‌های پوست، بازگرداندن حالت ارتجاعی پوست و حفظ رطوبت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده اصلی این ژل‌ها، هیالورونیک اسید نام دارد که به شکل طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود.از آنجا که این روش منشا طبیعی و سازگار با بدن انسان دارد، عوارض زیادی ایجاد نمی‌کند و نتیجه نهایی این جراحی، کاملا طبیعی خواهد بود. ژل قادر است به شکل موثری باعث بهبود تولید کلاژن پوست شده و در نهایت ساختار پوست را به این وسیله بازسازی کند.پزشکان متخصص زیبایی با استفاده از این دو روش جوان‌سازی پوست را انجام می‌دهند و البته آن را بیشتر به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌کنند. باید بدانید در عمل تزریق ژل حد بالای سنی و محدودیتی برای انجام جراحی مشخص نمی‌شود و افراد مسن‌تر هم می‌توانند از این روش برای برطرف کردن چین‌وچروک‌های پوست خود استفاده نمایند.

 

تزریق ژل یا هایفو

اما در مقابل استفاده از روش هایفو معمولا برای افراد بالای ۷۰ سال توصیه نمی‌شود و علاقه‌مندان به جوان‌سازی پوست در این محدوده سنی می‌توانند از شیوه‌های درمانی دیگر جهت درمان چین‌وچروک‌های پوستی خود استفاده نمایند. تحقیقات و مطالعات انجام ‌شده در این زمینه نشان داده است که اثرگذاری روش هایفوتراپی برای افراد جوان‌تر بیشتر است و نتیجه بهتری دارد. این در حالی است که تزریق ژل در افراد مسن‌تر با چین‌وچروک‌های عمیق‌تر اثرگذاری بیشتری داشته است.البته این به آن معنی نیست که افراد زیر ۳۰ سال نمی‌توانند از روش تزریق ژل استفاده کنند. افراد در این محدوده سنی نیز می‌توانند از تزریق ژل جهت جوان‌سازی پوست خود استفاده نمایند، اما باید بدانند که استفاده از این روش برای آن‌ها قرار نیست به‌ عنوان یک راه جهت جلوگیری از پیری پوست باشد.توجه داشته باشید که هایفوتراپی برای برطرف کردن چین‌وچروک‌های عمیق پوستی و افتادگی‌ها و شل شدگی‌های شدید کاربرد خاصی ندارد. از این روش بیشتر برای درمان افرادی استفاده می‌شود که قصد کندتر کردن روند پیری پوست یا برطرف کردن شل شدگی‌های خفیف یا متوسط موجود در نواحی مختلف صورت و گردن خود را دارند.

در مقابل آن، تزریق ژل کاملا مناسب افرادی است که چین‌وچروک‌های عمیق‌تری دارند و پوستشان به هر دلیلی شل و انعطاف‌ناپذیر شده است. برای مثال این روش مناسب افرادی است که به دلیل افزایش سن یا بیماری‌های مختلف، هیالورونیک اسید طبیعی پوست خود را از دست داده‌اند و قصد ترمیم آن و افزایش کلاژن‌سازی را دارند.

 

کاربردهای روش هایفوتراپی:

  • کاهش چین‌وچروک‌های پوستی
  • تجزیه رسوبات چربی موجود در بافت بدن و لاغری موضعی بدون نیاز به هیچ گونه عمل جراحی
  • بهبود شمایل خط چانه
  • لیفت گردن و دکلته
  • ترمیم و بهبود وضعیت خط لبخند
  • لیفت صورت، پلک، ابرو و گونه‌ها
  • افزایش استحکام، سفتی و حالت ارتجاعی پوست
  • جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست، به خصوص در نواحی گردن و غبغب

 

کاربردهای تزریق ژل :

  • افزایش سطح آب‌رسانی به پوست و شاداب‌تر کردن آن
  • لیفت طبیعی گونه‌ها
  • از بین بردن چین‌وچروک‌های عمیق پوستی به شکلی کاملا طبیعی
  • بهبود خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست
  • بهبود وضعیت انعطاف‌پذیری پوست
  • جلوگیری از شل شدگی پوست صورت

 

عوارض هایفو وتزریق ژل:

به طور کلی می‌توان هر دو روش هایفو و تزریق ژل را از روش‌های بدون عارضه دانست. عوارض هایفوتراپی  با بهترین دستگاه هایفو هفت بعدی پس از انجام عمل تنها شامل کمی قرمزی و تورم پوست خواهد بود که معمولا چند ساعت پس از انجام عمل هم برطرف می‌شود.

در روش تزریق ژل ، علاوه بر قرمزی و تورم پوست ممکن است عوارض دیگری ایجاد شود که جای نگرانی نیست؛ زیرا این عوارض معمولا شامل احساس بی‌حسی در ناحیه تزریق، کمی کبودی، ایجاد خون‌مردگی و سوزش در محل‌ تزریق بوده که نهایتا ظرف ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل از بین خواهد رفت.