چند بار می توان هایفوتراپی انجام داد؟

چند بار می توان هایفوتراپی انجام داد؟


به نظر شا چند بار می توان هایفو تراپی انجام داد ؟ تمدید هایفو در چه زمانی ممکن می باشد؟ در ابتدا باید بدانید که بر خلاف اکثر درمان‌های زیبایی هایفو تراپی یک درمان 1 جلسه‌ای است. و به طور کلی زمان تمدید این درمان سالیانه است. ولی عوامل دیگری نیز موثر هستند که در ادامه بررسی خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

 

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یا به عبارت خلاصه هایفو  روشی است که امروزه در تمام دنیا جایگزین تکنیک جراحی شده است. در این روش امواج اولتراسوند به طور مستقیم و تنها از راه تماس بهترین  دستگاه هایفو سه بعدی با سطح پوست ، به لایه اصلی موثر در لیفتینگ یا SMAS وارد شده و همان عملی را انجام میدهند که در روش جراحی انجام می شود.یعنی مساحت این لایه را کم می کند ، ولی نیازی به برش جراحی ندارد.

 در هایفوتراپی یا هایفو لایه SMAS (superficial muscular aponeurotic system) مورد هدف واقع می شود که باعث میسر شدن لیفت وجمع شدن ماهیجه و پوست بر اثرایجاد حرارت نقطه ای در اعماق لایه های زیرین پوست می شود.

روش های درمانی متعددی تا امروز برای رفع چین و چروک و شل شدگی پوست مورد استفاده دکتر ها قرارگرفته است که از موثر ترین آن ها شاید جراحی لیفتینگ صورت را بتوان نام برد . این روش یک جراحی نسبتا دشوار و بزرگی محسوب می شود ومعمولا به دلیل دشواری آن عوارض ودوره نقاهت طولانی و جای بخیه وسیعی که می گذارد کم تر مورد توجه قرار گرفته است ودر حال حاضر فقط برای افتادگی های شدید مورد استفاده قرار می گیرد .

 

مزایای هایفوتراپی

روش درمانی هایفو تراپی یکی از پیشرفته ترین روش‌های بدون جراحی و غیر تهاجمی لیفت صورت است و مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌ اند از:

  1. ۱ تا ۳ جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج دل خواه کافی است.
  2. نتیجه های هایفو تراپی حدود ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارند.
  3. جلسات درمانی کوتاه مدت است و بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می ‌کشد.
  4. روش درمانی آسان، بدون دغدغه و بدون دوره‌ ی نقاهت یا ریکاوری
  5. بدون استفاده از تزریق و برش‌ می باشد.
  6. بدون خون ریزی ، درد و پانسمان است.
  7. می‌ تواند باعث افزایش ماندگاری نتایج جراحی ‌های زیبایی شود.
  8. می ‌تواند به همراه روش‌های دیگر درمانی مثل میکرو نیدلینگ انجام شود.
  9. هزینه ‌ی خیلی کمتری نسبت به جراحی دارد.

 

چند بار می شود هایفو تراپی انجام داد؟

به طور معمول هایفو تراپی 1 جلسه در سال است. ولی در برخی مواقع متخصصین پوست و مو با توجه به اندازه افتادگی‌های پوستی جلسات بیشتری را تجویز می ‌کنند. در افتادگی‌های شدید پوست ممکن است متخصص ۲ جلسه هایفو به فاصله ۶ ماه را پیشنهاد کنند. نکته مهمی که وجد دارد این است که برای تکرار هایفو تراپی قبل از 1 سال ، می ‌بایست حتما با مشورت پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

 

چه زمانی نتیجه مطلوب رو می توانیم مشاهده کنیم؟

به دلیل تاثیر بالای روش هایفو تراپی در زیبایی و جوان سازی پوست افراد ،  اکثر افرادی که دارای مشکلات پوستی خفیف تا متوسط می باشند ، با انجام 1 جلسه هایفو تراپی می توانند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. سطح و میزان مشکلات پوستی شما توسط متخصص مجرب تشخیص داده می شود.

پس از ان با توجه به مشکلات پوستی شما و همین طور توانایی و کشش پوست برای ریکاوری بعد از انجام آن می توان تعداد جلسات مجاز و مناسب برای شما برای انجام این روش در طول سال را اعمال کرد. دقت داشته باشید که نتیجه هایفو تراپی بعد از گذشته ۴ الی ۶ هفته بعد از آن مشخص خواهد شد و بلا فاصله نتایج آن قابل مشاهده نمی باشند.

پس بهتر است مدت زمان لازم برای ریکاوری و بهبود پوست به بدن داده شود و در صورت نیاز به انجام هایفو تراپی مجدد پردازید. هایفو تراپی در 1 جلسه معمولاً حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به پوست طول می کشد و مقدار آن با توجه به مشکلات پوستی و مهارت و تجربه پزشک متخصص می تواند متغیر باشد.

 

ماندگاری اثرات هایفو تراپی چقدر است؟

بهترین دستگاه هایفو هفت بعدی  می تواند در افراد مختلف نتایج متفاوتی را در برداشته باشد پس نمی­ توان در مورد ماندگاری و جوان سازی پوست زمان مشخصی را گفت. ممکن است برای بعضی از افراد حداقل زمان دوام و ماندگاری پوست بعد از هایفو تراپی یک سال باشد ولی در برخی موارد و با رسیدگی و مراقبت فرد از پوست ، این مدت زمان ممکن است به 2 سال هم افزایش یابد.

به صورت کلی اما ماندگاری و میزان اثربخشی هایفو تراپی به عواملی مختلی بستگی دارد. مواردی مثل سن ، میزان افتادگی پوست ،  میزان ضایعات پوستی ، سلامت عمومی ، عوامل ژنتیکی ، سبک زندگی ، رژیم غذایی  میزان موفقیت عمل ، روش های اعمال شده ، میزان در معرض آفتاب قرار گرفتن ، عمق چروک ها و مقدار رشته‌های کلاژن موجود در پوست می‌ توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند.

حداقل تا ۶ ماه و حداکثر تا ۳ سال پس از هایفو تراپی نتایج قابل مشاهده می باشد. این که هایفو تراپی چقدر بر روی شما اثر می‌کند ، چند جلسه‌ ی درمانی یا تمدیدی نیاز دارید و ماندگاری اثرات چقدر خواهد بود ، در جلسه‌ ی مشاوره و بعد از انجام معاینات به شما اعلام می ‌شود.

 

آیا سالیانه نیاز به تمدید هایفو تراپی داریم؟

به طور کلی بعد از 12 الی 18 ماه می‌ توانید هایفو تراپی را تمدید کنید. تمدید سالانه هایفو تراپی دقیقا بستگی به بازخورد شما از درمان دارد. اگر بعد از گذشت 3 ماه از هایفو تراپی نتایج موثر و قابل توجه ای مشاهده کردید ، می ‌توانید هایفو را سالانه تکرار کنید. همین طور باید دقت کنید که درمان هایفو تراپی با دیگر روش‌های درمانی در یک بازه‌ ی زمانی قرار نگیرد. به طور نمونه هایفو و بوتاکس را با چه فاصله ‌ی زمانی باید انجام داد. 

 

آیا هایفوتراپی را می ‌توانیم جایگزین لیفت صورت محسوب کنیم؟

در هایفو تراپی لایه عمقی پایه ‌ای درمان می ‌شود که در جراحی زیبایی نیز به آن پرداخته می ‌شود ، البته نتایج هایفو تراپی به چشمگیری و تاثیر گذاری لیفت جراحی صورت نیست. با این وجود این دستگاه به علت هزینه کم تر و مهم تر عوارض بسیار کم تر جایگزین مناسبی برای جراحی به شمار می ‌آید ، به ویژه برای افرادی که آماده برای جراحی نیستند یا تمایل به بهبود نتایج جراحی زیبایی دارند.

 

زمان دقیق تکرار هایفو تراپی را از کجا می توانیم بفهمیم؟

البته که زمان دقیق تمدید هایفو تراپی کلا بستگی به میزان آسیب‌ های (افتادگی‌ها) پوستی شما دارد. میزان ماندگاری هایفو تراپی به صورت تقریبی 2 سال است ، ولی خودتان نیز با توجه به ماندگاری نتایج هایفو تراپی می ‌توانید بازه‌ های زمانی بلند تر مثل 18 ماه یا هر دو سال یکبار را مد نظر خود قرار دهید. توجه کنید که ماندگاری هایفو نیز در افراد مختلف متفاوت است. برخی از پوست ‌ها استعداد بیشتری در بروز افتادگی و شل شدگی از خود نشان می ‌دهند در نتیجه مشخص است که نسبت به هایفو تراپی مقاوم ‌تر عمل می ‌کنند.

 

از چه سنی می‌توان هایفو تراپی انجام داد ؟

هدف از هایفو تراپی لیفت صورت در لایه­های پایین ­تر و جوان ­سازی برای لایه­ های نزدیک ­تر به سطح پوست است. در جواب به سوال از چه سنی می ­توان هایفو انجام داد باید گفت که زمانی که پوست نیاز به جوان­ سازی و لیفت داشته باشد و طبیعی است که در اکثر موارد در افراد زیر 25 سال چنین نیازی حس نمی ­شود و در آن سوی دیگر برای این پروسه جوان ­سازی و لیفت نیز محدودیتی وجود دارد ، چرا که هرچه سن با لاتر می ­رود روند کلاژن ­سازی و ساخت الاستین کند تر می­ شود و در سنین بالای 65 سال نمی ­توان انتظار زیادی داشت که هایفو به همان مقداری جواب دهی وجود داشته باشد که در سنین 40 سالگی این جواب دهی مشاهده می ­شود.

 

تکرار هایفو قبل از سه ماه ممکن است مشکل آفرین باشد؟

همان گونه که می ‌دانید هایفو با تحریک لایه‌های عمیق پوست بدن را به تولید کلاژن تحریک می ‌کند. این پروسه حداقل در طی 3 ماه کامل می‌شود. به همین دلیل است که متخصصین پوست و مو مدت زمان مورد نیاز برای دریافت نتیجه ‌ی کامل از هایفو را 3 ماه اعلام کرده‌اند. از این رو تکرار هایف وتراپی قبل از 3 ماه ( یا 6 ماه ) ممکن است باعث بروز مشکل شود. توصیه می شود برای تکرار مجدد هایفو قبل از 12 ماه با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

 

کاربردهای هایفو‌ تراپی چیست؟

با توجه به گفته‌ی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی ایالات متحده ، هایفو و دیگر روش‌های جوان‌ سازی بدون جراحی پوست ، می ‌توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. از سال ۲۰۰۸ تا به حال ، شهرت هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به سرعت افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش بسیار زیاد شده است. در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

هایفو برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌ن‌ سازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. کاهش چین و چروک پوست
  2. سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ های گردن و غبغب (که به گردن بوقلمونی معروف است)
  3. لیفت گونه‌ها ، ابروها و پلک‌ها
  4. بهبود وضعیت خط چانه
  5. صاف و سفت کردن پوست صورت
  6. لیفت گردن و دکلته
  7. اصلاح طرح لبخند
  8. قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان

 

عوارض هایفو تراپی صورت چیست؟

تمام روش‌های درمانی و زیبایی مثل جوان سازی صورت با عوارض جانبی ناچیز و بسیار اندکی همراه است ، ولی در این روش میزان ضررهای هایفو تراپی بسیار خفیف و اندک بوده و حتی عوارض بروز آن نیز بسیار کم می‌ باشد

از عوارض هایفو ی صورت می‌ توان به قرمزی و یا تورم بعد از درمان اشاره کرد که با گذشت مدت زمان کمی به صورت کامل بهبود می ‌یابد و نیازی به نگرانی در این خصوص نمی‌ باشد.

 

در چه سنی می‌توان هایفوتراپی انجام داد؟

اگر بالای ۳۰ سال سن دارید ، می ‌توانید این درمان را انجام دهید.

برای کسانی که در دهه ۳۰ زندگی به سر می ‌برند هایفو تراپی می‌تواند تولید کلاژن در ناحیه صورت و گردن شما را تحریک کند و در نتیجه روند پیری پوست را به تاخیر بیاندازد.

گروه سنی ۴۰ و ۵۰ مناسب ‌ترین سن برای هایفو تراپی است.

این درمان برای کسانی که بالای ۶۰ سال سن دارند در صورتی که میزان سستی پوست آنها خیلی زیاد نباشد مناسب است.

هایفو تراپی همین طور اثرات لیفت صورت را برای افرادی که در گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند ، بیشتر می‌کند.

 

آیا هایفو تراپی دائمی است؟

هایفوتراپی جهت لیفت صورت دائمی است و به عوامل طبیعی در شما ، یعنی افزایش سن و کارکرد بدن شما بسیار بستگی ‌دارد ، زیرا مانند فیلر نیست. باعث تحریک پوست و عضلاتتان برای تولید کلاژن و الاستین می‌شود و دائمی خواهد بود. البته روند طبیعی افزایش سن ادامه دارد.

هایفو (HIFU)، درمان دائمی برای ازبین‌ بردن چربی است. بااستفاده از گرما ، سلول‌های چربی را در محل مدنظر ، مثل شکم یا ران‌ها را ازبین ‌می‌برد. نه تنها چربی را ازبین‌ می‌برد ، همین  طور باعث افزایش تولید کلاژن نیز می ‌شود که باعث سفت ‌شدن و محکم ‌ترشدن پوست خواهد شد.

 

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

آکنه کیستیک ، صرع  ، مصرف داروهای  ضد انعقاد خون ، ترومبوز یا ترومبوفلبیت ، پیس میکر قلبی ، وجود پروتز فلزی بزرگ در بدن ، کاردیوپاتی ، عفونت فعال در موضع ، بارداری و جراحت در پوست از موارد منع مطلق انجام هایفو تراپی می باشند.

موارد منع نسبی این عمل دوران شیردهی ، دیابت کنترل نشده ، مصرف داروهایی که ترمیم زخم را به تاخیر می اندازند و کلا هر دلیلی که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی باشد.

توقع انتظارات غیر واقعی از درمان از موارد منع عمل هایفو تراپی می باشد ، چرا که بر اساس تحقیقات منتشر شده کمتر از 20 درصد بیماران به ویژه در کهنسالی و افراد بسیار چاق به این روش درمانی پاسخ نمی دهند.

 

در این مقاله سعی شد به سوالات پر تکرار شما در زمینه هایفو تراپی پاسخ دهیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد در خصوص این مطلب از قسمت نظرات کاربران با ما در ارتباط باشید.