رفع غبغب بدون عمل جراحی

رفع غبغب بدون عمل جراحی


رفع غبغب یکی از دغدغه های همیشگی در حوزه زیبایی است. عوامل زیادی در داشتن چهره و ظاهری زیبا نقش دارند تقارن اجزای صورت، داشتن ابروهای زیبا و بی نقص، چشمانی شاداب و چانه ای متقارن و بدون چربی در زیبایی بیشتر افراد نقش دارد و اگر یکی از این اجزای صورت دارای نقص کمی باشد، می تواند از زیبایی چهره کم کند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از اشخاص آن را مانعی برای زیبایی خود می دانند، غبغب است.

شاید عبارت جراحی غبغب و درمان آن به کمک عمل لیفت غبغب برای این افراد خوشایند نباشد و باعث بروز ترس در آن ها شود. ولی خوشبختانه، با پیشرفت علم پزشکی و زیبایی، درمان این مشکل به راحتی و بدون جراحی با مراجعه به بهترین دکتر پوست  با بهترین دستگاه هایفو سه بعدی قابل انجام است.

 

متقاضیان درمان غبغب


غبغب نتیجه جمع شدن چربی اضافی و شل شدن و افتادگی پوست گردن در زیر چانه است. چاقی، ژنتیک یا بالا رفتن سن از عامل‌های ایجاد غبغب به شمار می‌آید. غبغب صرف نظر از دلیل ایجاد آن زیبایی صورت و اعتماد به نفس را در پوشش خود قرار می ‌دهد.

اگر از ایجاد شدن غبغب ناراحت هستید و احساس می ‌کنید که اعتماد به نفس و زیبایی صورتتان کاهش یافته است، متقاضی مناسبی برای امتحان روش رفع غبغب به شمار می آیید. شرایط زیر معمولاً درباره متقاضیان رفع غبغب صدق می‌کند:

داشتن چربی اضافی زیر چانه که با ورزش کردن از بین نمی ‌رود.
تمایل به داشتن چانه‌ای خوش فرم‌تر
در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم
درمان

 

رفع غبغب بدون جراحی

روش های غیر جراحی رفع غبغب شامل قرار دادن پوست در معرض پالس های امواج رادیویی کوتاه و قوی است که به اعماق لایه های زیر پوستی نفوذ می کند، بدون اینکه به سطح پوست آسیب برساند.این کار باعث می شود الیاف کلاژن فرسوده درهم بشکند و تولید کلاژن های جدید و با کیفیت را در طول مدت ۴تا۶ ماه تحریک کند. همانطور که منطقه ی تحت درمان به تدریج محکم شد، غبغب کاهش پیدا می کند.

 

اندولیفت

اندولیفت یک روش لیزر درمانی  ساده و با نتیجه لیفت بسیار کارآمد و مشابه پروسیجر های جراحی ولی بدون نیاز به بیهوشی می باشد. در اندولیفت، پرتوی لیزر به صورت موضعی و سطحی استفاده نمی شود. این لیزر با استفاده از فیبرهایی تابیده می شود که به ضخامت یک تار مو هستند و به زیر پوست و  به بافت‌های عمقی فرستاده می شود. لیزر به صورت انتخابی، به تجزیه‌ی چربی‌ها و بازآرایی اسکلت پروتئینی بافت می پردازد. همچنین این لیزر با ایجاد حرارت در لایه میانی پوست ، باعث تحریک تولید و بازسازی رشته های کلاژن میشوند که مسئول  الاستیسیته و کشسانی پوست می باشند.

 

مزوتراپی برای رفع غبغب بدون جراحی

در روش مزوتراپی برای رفع غبغب، در اثر تزریق دارو، دیواره‌های چربی و چربی‌های تجمع یافته از بین ‌می‌روند. مزوتراپی برای از بین برن غبغب تقریباً درد ندارد ولی از کرم‌ های بی ‌حسی نیز استفاده می‌شود.

 

درمان غبغب با لیپولیز

اگر دوست دارید نتایج سریع تری به دست آورید، برای خلاص شدن از غبغب باید به دنبال روش های لیپولیز باشید. برای کاهش غبغب، 2 روش لیپولیز عمده وجود دارد: تزریق و لیزر.

لیپولیز تزریقی شامل تزریق محلولی می شود که سلولهای چربی را از بین می برد و به کاهش غبغب کمک می کند. بیماران برای دستیابی به نتایج بهتر باید در فواصل چهار تا شش هفته ای، چندین درمان دریافت کنند. لیزرلیپولیز نیز سلولهای چربی را مورد هدف قرار می دهد اما تهاجمی نیست و چربی را از طریق انرژی گرمایی پرتوی لیزر، ذوب می کند. هر دو رویکرد، نسبتاً بدون درد هستند، گرچه ممکن است عوارضی مانند التهاب، کبودی و درد را به دنبال داشته باشند.

 

رفع غبغب با لیزر اسکالپشور

جدید ترین و بهترین راه از بین بردن غبغب و روش غیر تهاجمی برای رفع غبغب، لیزردرمانی است. برای این کار از لیزر اسکالپشور استفاده می‌شود. اسکالپشور جدیدترین تکنیک و تکنولوژی جدید کشور امریکا برای از بین بردن چربی‌هایی است که به سختی با ورزش و رژیم می توان آنها را از بین ببرند. لیزر اسکالپشور برای تناسب اندام و ازمیان‌بردن چربی‌های اضافی هم بسیار کاربرد دارد.

 این لیزر با به کمک هندپیس‌ها با تابش لیزر در نواحى تجمع چربی مورد نظر، باعث لیپولیز چربى‌ها می‌شود. زمان انجام لیزر اسکالپشور برای رفع غبغب معمولا ۳۰ دقیقه است و به‌صورت سرپایی بدون درد و جراحی است. همینطور بلافاصله پس از انجام عمل شما می‌توانید کار‌های روزانه‌ تان را خودتان انجام دهید.

 

هایفوتراپی برای رفع غبغب بدون جراحی

در روش هایفوتراپی (HIFU) که یکی از مؤثر‌ترین روش‌های از بین بردن غبغب بدون جراحی است،بهترین دستگاه هایفو هفت بعدی  پرتو‌ها به عمق پوست نفوذ کرده و لایه‌های چربی متلاشی می‌شوند. بافت چربی توسط این پرتو‌ها شل و افتاده می ‌شود و طی فرآیندی به شکل لایه سفت و منقبض شده در می‌آیند. در روش هایفوتراپی مضاف بر از بین بردن غبغب، سلول‌های کلاژن‌سازی نیز جهت فعالیت تحریک می ‌شوند.

 

رادیوفرکانسی

در رادیوفرکانسی (آراف) ناحیه‌های چربی موضعی مانند غبغب با تابش انرژی گرم می‌شود. سلول‌های چربی مورد نظر بعد از جذب گرما در فرایندی موسوم به آپوپتوز یا خودمرگی از میان می‌رود. سپس این مواد توسط سیستم لنفاوی جذب، در کبد فراوری و در نهایت به صورت ادرار از بدن دفع می‌شود. از آنجایی که سلول‌های چربی دفع می‌شود، اثر لاغری موضعی دائمی خواهد بود. اکثر بیماران در طول درمان حس می‌کنند که گویی پد گرم کننده بزرگی روی ناحیه درمان قرار داده شده است. هرچند پوست گرم و صورتی می‌شود، اما رادیوفرکوئنسی (RF) به هیچ وجه دردناک نیست. نتایج نهایی معمولاً 1 تا 2 ماه پس از آخرین جلسه درمان مشاهده می‌شود.

 

از بین بردن غبغب با لیزر کول اسکالپینگ

دیگر گزینه ی درمانی برای از بین بردن غبغب، روش کول اسکالپینگ می باشد. روش کول اسکالپینگ تا حدودی شبیه به روش لیزر لیپولیز می باشد، ولی به جای ذوب کردن سلولهای چربی، آنها را منجمد می کند. این سلولهای چربی مرده، در نهایت توسط بدن دفع می شوند و چانه را برجسته تر می کنند. این روش همینطور برای از بین بردن چربی سرسخت در دیگر نواحی بدن مخصوصاً در نزدیکی شکم، ران ها و کمر استفاده می شود.

اگر از غبغب خود ناراحت هستید، هر کدام از این درمان ها یا ترکیبی از آنها می تواند مشکل شما را حل کند. بعضی از این روش ها ممکن است برای مورد شما تأثیر کمتر یا بیشتری داشته باشند، پس با دکتر یا متخصص پوست خود برای پیدا کردن بهترین روش برای خود مشورت کنید.

 

 اندولیفت برای رفع غبغب بدون جراحی

نوعی روش از بین بردن غبغب با لیزر است که نیاز به بیهوشی ندارد. در اندولیفت غبغب پرتو‌های لیزر به عمق بافت پوست نفوذ می ‌کند و باعث تجزیه بافت چربی می‌شود. حرارت ناشی از لیزر به تحریک سلول‌های کلاژن‌ سازی پرداخته و باعث به وجود امدن حالت ارتجاعی پوست می ‌شود.

 

کیبلا  kybella

کیبلا یک نوع داروی کاهش چربی می باشد که با تزریق آن به غبغب سبب حل شدن چربی می شود و این سلولهای چربی حل شده از طریق سیستم لنفاوی از بدن حذف می شوند. برای دفع شدن تمام چربی ها حدود  یک تا دو ماه زمان پس از تزریق نیاز است تا بدن طی فرآیند طبیعی خود چربی ها را دفع نماید.

این دارو توسط FDA تائید شده است و چربی ها را به طور دائمی از بین می برد. بیشترین نتایج پس از تزریق این دارو در حدود 6 ماه بعد نمایان می شود و به بیش از 1 جلسه درمان نیاز دارد.

 

بوتاکس

حتما فکر می کنید چطور با بوتاکس و آرام کردن ماهیچه می توان غبغب را درمان کرد. در این روش بوتاکس مستقیما به غبغب تزریق نمی شود بلکه با تاثیر بر ماهیچه هایی که باعث پایین کشیدن خط چانه یا خط فک می شوند سبب بالا کشیده شدن پوست می شود و ظاهر غبغب را بهبود می بخشد.

 

لیفت با نخ

در این روش غیر جراحی و ایمن طی یک ساعت پزشک نخ های زیست تجزیه پذیر و مناسب با ساختار بدن را وارد غبغب می کند که سبب لیفت آنی آن می شود. همچنین این نخ ها طی چند هفته سبب ترشح کلاژن و الاستین می شوند که تا ماه ها در پوست باقی می ماند و حتی پس از جذب نخها توسط بدن بخ ترشح خود ادامه می دهند. این نخ ها بعد حدود ۶ ماه جذب می شوند و می توانید برای دو تا سه سال از نتایج ان ها بهره ببرید.

 

اولتراسوند کویتیشن

دستگاه‌های اولتراسوند کویتیشن از امواج صوتی با فرکانس بالا جهت از میان بردن سلول‌های چربی موجود در ناحیه غبغب استفاده می ‌کنند. این امواج موجب می‌شوند که سلول‌های چربی، محتویات خود را بیرون بریزند و سپس چربی بیرون رانده شده از سلول‌ها که حالا نوعی ماده زائد محسوب می‌شود، توسط سیستم لنفاوی بدن جذب می‌شود و سیستم لنفاوی این چربی‌ها را در بدن به گردش در می‌آورد تا جایی که توسط کبد تجزیه شوند و در نهایت از طریق تعریق، ادرار و مدفوع از بدن دفع شوند. نتیجه اولیه‌ی کویتیشن بلافاصله پس از جلسه درمانی قابل‌ مشاهده میباشند ولی تمام فرایند درمانی و رسیدن به نتایج نهایی چند روزی زمان می‌برد و در طول این زمان، شاهد بهبودی تدریجی فرم صورت خود خواهید بود.

 

در فرایند لیفت غبغب بدون جراحی چه اتفاقی می افتد؟

  1. غبغب های شل و پوست زیر چانه را سفت می کنند.
  2. افتادگی غبغب را کاهش یا از بین می برند.
  3. خط فک شل را محکم خواهند کرد.
  4. چروک های غبغ و گردن را کاهش میابند.

 

در این مطلب به طور کامل با علت ایجاد غبغب و راه های درمان آن آشنا شدیم و به شیوه های مختلف رفع غبغب بدون جراحی پرداختیم. امیدواریم با خواند این مطلب آگاهی لازم در خصوص درمان غبغب بدون جراحی را به دست آورده باشید.