لیفت و جوانسازی صورت

لیفت و جوانسازی صورت


اولین علائم خستگی و پیری پوست به اشکال مختلف ظاهر می شود که برای تحریک تولید کلاژن و چاق شدن پوست صورت، چندین راه حل در دسترس ما است. در این مقاله شما را با بهترین روش جوانسازی و  لیفت صورت برای درمان و پیشگیری از پیری و چروک شدن پوست معرفی می کنیم. در انتخاب بهترین روش، با توجه به چین و چروک ها و  عمق آنها، اینکه در چه فاصله زمانی بوجود آمده اند و شکل ظاهری آنها چگونه است را درنظر میگیریم. هنگامی که بتوانیم عوامل را کنترل و بررسی کنیم می توانیم یک فرآیند جوانساز را نیز برای فرد متقاضی اجرای بهترین روش جوانسازی و لیفت صورت را عملی کنیم.

انواع روش های لیفت صورت

روش های بسیار زیادی از قدیم الایام تا به الان برای جوان سازی پوست استفاده می شده است. روشهای جوان شدن پوست خود به دو دسته کلی طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می شوند که از بین این روش ها می توان برای هر فرد با توجه به سیستم پوستی و کلاژن سازی و همچنین سن، بهترین روش جوانسازی و لیفت صورت را تجویز کرد.

 

روش های طبیعی لیفت صورت

روش های طبیعی لیفت صورت که به جهت جوانسازی استفاده می شود همان ماسک های دست ساز می باشند یا همان میوه هایی مانند کیوی، خیار و غیره می باشند که افراد از آن استفاده می کردند همچنین قرار دادن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی باعث جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود. این مواد آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی را برای بدن مهیا کرده از ایجاد آسیب به کلاژن‌های پوست جلوگیری می‌کند. گوجه، انواع فلفل و سبزیجات با برگ سبز از جمله اصلی‌ترین مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مفید برای پوست هستند. در کنار یک رژیم غذایی سالم، انجام ورزش منظم نیز به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از افتادگی آن کمک خواهد کرد.

 

ورزش منظم

ورزش منظم به درمان شل شدگی پوست شکم، پهلوها، بازو و پاها کمک زیادی می‌کند. به‌خصوص اگر این شل شدگی در اثر کاهش وزن باشد، می‌توان با کمک ورزش تا حد زیادی آن را برطرف کرد. برنامه ورزشی منظم می‌تواند به جمع شدن پوست‌های اضافه در بدن کمک کرده و پوست را سفت و محکم نگه دارد. البته درصورتی‌که افتادگی پوست خیلی شدید باشد، نمی‌توان به ورزش به عنوان یک روش درمان قطعی نگاه کرد. اما می‌توان آن را روشی مکمل برای برطرف کردن افتادگی پوست دانست.

 مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B,A,E و C

ویتامین‌های A,E, B, C و گروه B از جمله ویتامین‌های مفید برای پوست هستند. این ویتامین‌ها حالت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و رادیکال‌های آزاد آن را از بین می‌برند. بنابراین به حفظ سفتی پوست و جلوگیری از شل شدگی آن کمک زیادی می‌کنند. اصلی‌ترین ویتامین برای حفظ حالت ارتجاعی و سفتی پوست، ویتامین C است. ویتامین A نیز به آب‌رسانی پوست کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. در نتیجه پوست همواره حالت طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

برای ترمیم شلی و افتادگی ویتامین E یک درمان عالی است. مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین روند ساخت کلاژن و الاستین را بهبود بخشیده و به ترمیم سریع‌تر پوست کمک می‌کند. ویتامین‌های گروه B به‌خصوص B12 و B6 نیز با کاهش رادیکال‌های آزاد، امکان ایجاد آسیب در لایه‌های زیرین پوست و شل شدگی و افتادگی آن را به حداقل می‌رسانند. از جمله مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها می‌توان به سبزیجات دارای برگ سبز، هویج، شیر، تخم‌مرغ، برنج، بلغور جو، فلفل سبز، کیوی، پاپایا (خربزه درختی)، کلم بروکسل، اسفناج، پرتقال، طالبی و کلم بروکلی اشاره کرد.

 

روش های غیرطبیعی جوانسازی پوست

روش هایی که بصورت غیر طبیعی هستند و درواقع روش هایی هستند که علم پزشکی جدید آنها را توصیه می کند. روش هایی مانند میکرونیدلینگ، میکرودرم، تزریق هیالورنیک اسید، تزریق ژل و فیلر کلاژن ساز، هایفو، آر اف فرکشنال، co2 و سایر لیزرهای اولتراسونیک نیز در جهت ترمیم و جوانسازی پوست موثر هستند.در ادامه به توضیح هر یک لز روش های غیرطبیعی جوانسازی و لیفت صورت میپردازیم:

1- هایفوتراپی

در این روش بهترین دستگاه هایفو سه بعدی  از امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا یا HIFU استفاده می شود. این امواج لایه های زیرین پوست را هدف قرار داده و انرژی آنها بافت را با سرعت زیاد گرم می کند. زمانی که سلول های این بخش از پوست گرم شدند، سلول های پوستی تحریک شده و شروع به تولید کلاژن بیشتر می کنند که کلاژن باعث جوان‌سازی و لیفت صورت می شود.

 

2- میکرونیدلینگ CTT

یکی دیگر از روش های بدون خونریزی و درد برای لیفت صورت، روش میکرونیدلینگ است که برای رفع افتادگی شدید پوست توصیه نمی شود. در این روش از میکرونیدل های استریل استفاده کرده و پوست را برای تولید کلاژن تحریک می کنند. عوارض این روش لیفت صورت بسیار کم است و مشکلات سطحی پوست را درمان می کند.

 

3- لیفت صورت با تزریق بوتاکس

یکی از روش های بدون جراحی و سریع در لیفت صورت، تزریق بوتاکس است. برای انجام این لیفت تنها 15 دقیقه زمان لازم است و دوره نقاهتی هم ندارد. بوتاکس به نسبت هایفوتراپی اثربخشی کمی دارد و باید بعد از مدتی دوباره تکرار شود.

 

4- لیفت صورت با تزریق ژل

یکی دیگر از فیلرهای حجم دهنده صورت که باعث رفع چین و چروک های سطح پوست می شود، ژل است.این روش بدون جراحی لیفت صورت بیشتر برای از بین بردن چین و چروک های بین لب و بینی، گوشه لب، ناحیه فک تحتانی و خط فک استفاده می شود. همچنین برای حجم دهی به گونه ها بسیار کاربرد دارد.

 

5- لیفت صورت با تزریق چربی

یکی دیگر از فیلرهای حجم دهنده صورت، چربی است. در این روش چربی از بدن خود فرد استخراج شده و بعد از تصفیه در ناحیه موردنظر تزریق می شود.نتیجه این لیفت طبیعی با ماندگاری خوب است؛ اما برای مشاهده نتیجه تزریق باید چند روزی صبر کرد. این روش برای رفع افتادگی و فرسودگی بافت ها موثر بوده و بسیار پرطرفدار است.

 

6- لیفت صورت با لیزر

یکی از بهترین روش های لیفت صورت بدون جراحی، لیفت با لیزر است. در این روش لایه های بافتی پوست صورت، پیشانی و گردن جوان تر شده و افتادگی خط گردن، خط فک و غبغب از بین می رود.

 

7- لیفت صورت با آر اف فرکشنال

یک روش پیشرفته در جوان‌سازی پوست صورت، استفاده از امواج فرکوئنسی توسط  بهترین دستگاه آر اف فرکشنال است. در این روش با استفاده از امواج فرکوئنسی که طیفی از نور را شامل می شوند، گرما تولید می شود. این گرما کلاژن های قدیمی را تخریب و نوسازی می کند و بدین ترتیب پوست ترمیم می شود.

 

8- لیفت صورت با نخ

یکی از روش های بسیار پرطرفدار بدون جراحی برای لیفت صورت، لیفت صورت با نخ است. این عمل کم تهاجم نتایجی بادوام و ماندگار دارد و نیازی به استراحت و دوره نقاهت ندارد.

روش های بدون جراحی لیفت صورت متعدد هستند و هر فرد با توجه به شرایط پوست خود، کاندید یکی از این روش ها می شود و میتواند با مشورت با دکتر خود و صلاحیت پوستیه خود یکی از روش هارا انتخاب کند.