جوانسازی صورت و بدن با هایفو

جوانسازی صورت و بدن با هایفو


 

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست که بدون درد و غیرتهاجمی است و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود.

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در بهترین دستگاه هایفو سه بعدی این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.

 

هایفوتراپی صورت و بدن

یکی از کاربردهای دستگاه هایفو ، هایفو صورت وبدن است.افزایش سن و وراثت از جمله عواملی هستند که با افزایش سن منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک های پوستی و هم چنین کاهش کلاژن سازی پوست در افراد خصوصا خانمها خواهند شد و همانطور که گفته شد هایفوتراپی یکی از پرطرفدار ترین راههای جوانسازی دهه اخیر معرفی شده  که مکانیزم آن برای  جوانسازی پوست صورت وبدن به این گونه است که امواج متمرکز اولتراسوند،لایه زیرین لایه اصلی پوست را هدف قرار می دهند به صورتی که این امواج منجر به افزایش سریع دمای این لایه از پوست شده که این امر منجر به تخریب سلول های لایه میانی پوست شده و با تخریب آن ها منجر به شروع فعالیت دوباره سلول های پوست و ساخت دوباره کلاژن خواهد شد.

چون گرمای امواج کاملا هدفمند و سلول ها و لایه پوستی مورد نظر را هدف قرار می دهند می توان گفت که به هیچ عنوان به لایه های دیگر پوست و ماهیچه ها و عروق خونی آسیبی وارد نخواهد شد و در واقع میتوان گفت که هایفوتراپی صورت و بدن با ارائه عملکردی مشابه با عدسی  نور ناشی از اشعه مورد نظر را در نقطه ای کانونی متمرکز می کند و تخریب های سلولی تنها در نقطه ای از پوست که مد نظر پزشک می باشد صورت میگیرد و این نکته از فواید این دستگاه پزشکی به حساب می آید.

 

موارد مورد استفاده در هایفوتراپی

از جمله موارد استفاده از هایفو عبارت اند از:

  • از بین بردن افتادگی پوست گردن و لیفت پوست گردن
    • از بین بردن غبغب
    • رفع افتادگی پلک و لیفت ابرو
    • جوان سازی صورت با هایفو
    • اصلاح خط لبخند
    • از بین بردن چین و چروک‌های صورت و لب

 

مزیت های هایفوتراپی

  • غیر تهاجمی و بدون جراحی
  • آسیب نرسیدن به سطح پوست و نداشتن عوارض و جای بخیه
  • بی خطر بودن این روش به دلیل عدم نیاز به عمل جراحی.
  • نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می‌شود.
  • نتیجه آن سریع و فوری قابل مشاهده است و هیچگونه عارضه ای با خود به همراه ندارد.
  • هیچگونه درد و یا خونریزی به همراه ندارد و در نتیجه بیمار نیاز به بستری نخواهد داشت.
  • نیاز نداشتن به مراقبت های خاص پس از هایفوتراپی و نبود دوره نقاهت.
  • اشعه تابیده شده کاملا بی خطر بوده و از نوع امواج صوتی می‌باشد.
  • تعداد جلسات کم نسبت به سایر روش ها
  • ایجاد کلاژن سازی و جوانسازی پوست
  • قابل استفاده در نواحی مختلف صورت از جمله گردن ، چانه ، گونه ، غبغب ، پیشانی

سفت کردن پوست به روش هایفوتراپی تنها درمانی است که می‌تواند به طور خاص پایه عمیق زیر پوست را مورد هدف قرار دهد، که معمولا با جراحی درمان می‌شود اما  برش پوست صورت ایجاد نمی‌شود. همچنین این تنها روشی است که از اولتراسوند استفاده می‌کند.

 مزایای دیگر این روش عبارتند از:

زمان کوتاه درمان،

 متوسط زمان درمان 20 تا 30 دقیقه است که این امکان را فراهم می‌کند تا بدن با سرعت مطلوب، راحتی و کارآیی برای تحریک کلاژن، انقباض SMAS و میکرو انعقاد پوستی روند درمان را به پیش ببرد.

نتایج فوری،

چین و چروک‌های عمیق و افتادگی پوست بلافاصله بهبود می‌یابند و در پوست ظاهری سفت‌تر و قابلیت کشسانی ایجاد می‌شود.

نتایج طولانی مدت،

بهبود ناحیه دکلته، لیفت باسن و بازو و صاف کردن ناحیه‌ی شکم بعد از بارداری برای نتایج ماندگار.

غیر تهاجمی بودن،

درمان لیفت پوست با بهترین دستگاه هایفو هفت بعدی  با استفاده از امواج مافوق صوت متمرکز میکرو و ماکرو انجام می‌شود،‌ یعنی نیاز به ایجاد هیچ برشی نمی‌باشد.

 

 

 

هزینه هایفو تراپی

هزینه انجام هایفوتراپی به وضعیت پوست تحت درمان، اجرت پزشک و محل جغرافیایی بستگی دارد.

نتایج حاصل از هایفوتراپی چه مدت دوام دارد؟

افرادی که در پوست آنها کلاژن تازه تولید می‌شود، حتی بعد از یک سال هم نتایج را مشاهده می‌کنند. البته این فرد در افراد متفاوت بوده و به وضعیت پوست هر فرد بستگی دارد. بیماران برای این که نتایج حاصله دوام بیشتری داشته باشد به درمان‌های تکمیلی پس از یک سال نیاز دارند. جلسات درمانی مکمل توصیه می‌شود تا روند پیری پوست آهسته‌تر شود. هر چه علائم پیری در فرد زودتر هویدا شود به تعداد بیشتری جلسات درمانی مکمل نیاز دارد.